Händelserik helg...

Oj, oj, oj. Helgen har gått i ett och det känns inte som om man fått en enda lugn stund. Fredagen var vi alltså i Kisa och sedan på julmarknad. På lördagen var det dags för helgens höjdpunkt. Min käre far fyller 50 år nu i december och lördagen var vigd åt att hylla honom. Dagen började inne i Tranås på "Fun House" där det finns ett antal olika aktiviteter att pröva på. Vi började med Golfsimulatorn. För er som aldrig slagit iväg en riktig golfboll kan jag bara säga att det inte alls är så lätt som det ser ut. Antingen slår man för högt eller gräver man sorkhål. Bara att välja. Efter en dryg halvtimme var vi så klara och förstaplatsen delades mellan mig och min syster. Vi var "bara" 14 över par!!!

Efter golfen var det dags för "Bull Riding". Dettta är något av det roligaste jag vet och förväntningarna var stora. Dessvärre var det något infernaliskt pucko som tyckte att tjuren behövde en stor hal platta mitt uppe på ryggen. HUR ska man kunna knipa sig fast då? 59 sekunder är inget jag är nöjd med, speciellt inte eftersom rekordet låg på 1.02... Det kommer bli fler besök till Fun House kan jag lova.

Rekordet SKA slås...


I ytterligare en timme gick vi omkring och provade olika maskiner, biljard, dart osv. Sedan packade vi åter in oss i bilarna och drog iväg till Jönköping där dagens riktiga höjdpunkt ägde rum. Efter att ha lurat farsan rejält med att vi skulle på hockey (HV71 - Färjestad) gick vi förbi huvudingången och vidare till den minimala ishallen jämte. Här skulle det istället spelas CURLING!

Har ni någonsin sett curling på tv och tyckt att det ser ju ut som en bebissport. Kasta iväg ett klot på isen och sopa lite. TÄNK OM!!! Det tog ett bra tag innan någon av oss ens fick iväg ett godkänt klot över isen. Balansen var det si och så med liksom med förmågan att slå tillräckligt hårt. Det var en riktigt tuff sport och vi alla kände av det i kropparna nu dagarna efter. Trots det var det grymt roligt och jag kan rekomendera er att testa om ni får chansen.

Nya OS-laget i "Mixed Curling"

 

Efter curling bar det återigen till Tranås där det blev snacks och dricka innan det bar ut på stor middag på kvällen. Målet var Golden Thai där de serverar säväl thai som mongoliskt. En mycket trevlig afton som avrundades vid 23-tiden. Det är en dag vi alla sent kommer glömma.

 

Söndagen var en aning lugnare. En chans att sova ut lite på förmiddagen och sedan bar det av in till Eksjö. Eftersom vi hade storfrämmande från grannlandet var jag ju tvungen att visa den stad jag bott 6 år i. Det blev en liten rundvandring samt fika på Lennarts. Kvällen fördrevs med att sätta ihop en julgrupp som mina föräldrar fick i "Luciagåva", äta samt titta på tv.

 

Hela helgen har som sagt gått i ett men nu lugnar det ner sig en aning. Därför hoppas jag också att blogginläggen kan bli en aning fler ;)


Kommentarer
Postat av: Molla

Ha ha Bullriding är så jäkla kul!! Gratta pappa från oss!

2009-12-14 @ 12:29:09
URL: http://enhemligtyp.blogg.se/
Postat av: Danne

Det ska jag absolut göra! Ja, visst är det :) Vi får ta en omgång nån gång ;)

2009-12-14 @ 12:35:44
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Kim M

Haha. Fantastiska bilder som vanligt. Och lille H.

Åh, så fint ni har det.

Puss puss på er båda.

2009-12-14 @ 12:37:28
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Tackar, tackar! Nu ses vi snart! :)

2009-12-14 @ 12:42:19
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Andreas

Ride the bull(et). Gu va roligt, snacka om att man kan fara iväg en bra bit om man har otur : )

Inga blåmärken och så efter alla aktiviteter?

2009-12-14 @ 20:11:39
URL: http://abolin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: