Mat, mat, mat ..... Banta, banta, banta...

Igår var vi och handlade julmat inför stundande helgdagar. Jag blir lika förbluffav varje gång kundvagn efter kundvagn fylls till bredden. Ska vi verkligen äta allt det där??? Det ska vi tydligen för varje år är allt slut efter nyår.

Det är skinka, Jansson, Köttbullar, Prinskorvar, Kål, Sill, Ägg, Bröd, Lax, Revben, Godis, Pepparkakor m.m.m. Inte konstigt att medelsvensken går upp 3,5 kg varje jul. Men jag måste ju erkänna att man får lite dåligt samvete efter att ha proppat i sig så mycket mat så man rullar fram. Dels för att man frossar i överflöd som inte alla har tillgång till och dels för att det inte är bra för ens egen kropp. Men det är ju tack och lov bara jul en gång om året.

Angående julstressen så måste jag säga att det har varit väldigt lugnt i år. Både från min och (som det verkar) andras sida. Folk springer inte omkring med rödblossande kinder och helt vilda i blicken under sin jakt på julklappar. Parkeringarna utanför varuhus och matbutiker uppbringar för det mesta åtminstonde en parkeringsplats på direkten. Folk har inte lika hög ljudnivå som vanlist osv. Detta känns ganska skönt och ger en bra känsla inför jul.

I övrigt hatar jag fortfarande snön som rasar ner från himmelen och hotar att täcka allt i sin väg. Men drömmen om barmark och solsken gör att jag genomlider denna "dödens årstid".


Kommentarer
Postat av: Kim M

Du kan behöva lite kött på dina spinkiga ben.

2009-12-23 @ 09:37:42
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Daniel

Ja nu ska vi slafsa så mycket vi bara kan å lite till!



Vi ska rulla efter jul

2009-12-23 @ 14:51:23
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Danne

Kim... Du har ingen ANING om hur mina ben ser ut... De är knappast spinkiga men jag tillhör en av de lyckligt lottade som kan äta julmat UTAN att behöva bekymra mig för efterkommande sviter ;)



JA, DET SKA VI! Mat, mat, mat... ..."jag bara rullar fram.."

2009-12-23 @ 18:10:46
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: