Totalt oteknisk och småhysterisk...

HUR svårt ska det vara. Jag kände mig som en ointeligent bimbo där jag stod...

Jag ska ta det från början så ni hänger med. Ni vet att jag delar ut tidningar på nätterna och för att åstadkomma detta så har jag lånat brorsans tjejs bil. Eftersom jag är total okunnig vad gäller bilar så är jag glad att det hittils har gått smärtfritt men i natt hände det. Jag skulle tanka på vägen till jobbet tänkte jag. Jag rullade så elegant in på bensinstationen, positionerade mig och klev ur. Jag la märke till långtradaren som stod parkerad i andra änden där någon utsliten chaufför antagligen låg och sov.

Jag gick bak för att öppna tanklocket men DET visade sig vara en helt omöjlig uppgift. Eftersom det inte fanns något "handtag" så antog jag att man bara skulle trycka på luckan. Jag tryckte och jag tryckte. Till saken hör att jag tankat bilen en gång innan och då fick jag upp locket enbart av att trycka på det. Bäst som jag stod där och tryckte rullar det in en blå, sänkt volvo 740 med dunka, dunka musik. Ut kliver någon liten hurtig 18-åring som precis fått körkort. Hysteriskt trycker jag på locket. Hårt, löst, höger, vänster men inget händer. Jag skäms ganska kraftigt och i ett försök att inte göra mig till totalt åtlöje låtsas jag stänga luckan och kör sedan snabbt därifrån. UTAN att ha tankat en droppe.

Jag kör upp till uppsammlingsplatsen och slänger mig ur bilen. jag fortsätter hysteriskt att trycka på locket innan jag kommer på att det kanske finns en knapp inne i bilen man ska trycka på eller nåt. Hoppar in i bilen och letar frenetiskt. Hittar ingeting. Hivar upp telefonen ur jackfickan och ringer min kära syster. Tack och lov jobbar även hon natt och hon svarar snart. Hon förklarar vänligt men bestämt att det sitter en lite, liten, liten spak vid sidan av sätet, ut mot dörren. Jag tackar mångfaldigt och drar i spaken. Inget händer. Jag har i min iver över informationen lyckats dra i spaken till bagageluckan. Tanklocksspaken sitter brevid och är om möjligt ÄNNU mindre.

Eftersom jag åker förbi macken ganska tidigt igen på min tidningsrunda bestämmer jag mig för att tanklocket får vara öppet tills dess. VEM skulle våga stänga det nu. Jag hivar in tidningarna och börjar köra. Fem minuter senare står jag återigen på bensinstationen. Ljuset i långtradaren är tänt och jag är lycklig för att han sov sist jag var här.
Till sist får jag så bensin i tanken och kan fortsätta. Jag fundrar på vad det kan vara för idioter som har satt bensinlocksspaken på detta ställe och dessutom gjort den i pygméstorlek...


Kommentarer
Postat av: Kim M

Ännu en anledning till att jag inte har körkort.

Skulle dö av skam vid sådana här tillfällen.

HUJDEAMIG VILKEN HISTORIA!

2009-12-09 @ 11:16:43
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Det var inte långt ifrån döden nu heller kan jag lova... Åtminstonde kraftig nersjunkning genom marken...

Det går ju bra utan körkort där uppe i storstan. Jag är ju ganska beroende av det här ute på åkern tyvärr...

2009-12-09 @ 11:30:16
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Kim M

Men snart är du tillbaka i byn!!

2009-12-09 @ 13:46:47
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: molla

Ha ha ha lite kul faktiskt....det är nog inte bara du som letat dig fördärvad efter beninslocksöppnarknappar i olika bilar- har letat en och annan gång jag med!

2009-12-11 @ 11:57:43
URL: http://enhemligtyp.blogg.se/
Postat av: Danne

TACK... Känns skönt att inte vara ensam :)

2009-12-11 @ 16:58:28
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: