En heldag i Jönköping...

Idag var det shopping i Jönköping som gällde. Vi började inne i stan där mamma fick för sig att prova en regnbågsfärgad palljettjacka. Att hon inte såg klok ut förstod hon själv och vi skrattade gott alla tre. Därefter hittade jag en av världens fulaste statyer på Indiska. Den föreställde den skrattande Buddha. Köpturen inne i stan avslutades med en fika och av någon konstig anledning dras jag till STORA chokladbollar. Denhär var nog en av de största jag någonsin ätit.

Färden fortsatte ut mot A6 köpcenter. Här blev det en mäng affärer och minst lika många provhytter. Både mamma och pappa skulle ha kläder. Innan de hade hittat allt de skulle hade jag lyckats snika till mig ett par finbyxor som jag hittade på barnavdelningen på Lindex. JA... jag skäms inte för att gå på barnavdelningen och köpa kläder. Det är ju enda stället man hittar kläder som passar och dessutom är de billigare ;) (Mer om detta en annan gång)

Eftermiddagen avslutades på Mc Donalds innan det blev hemfärd. Nu är jag precis hemkommen och syrran som var hemma står och lagar tacos. Ibland är det riktigt trevligt med familjen ;) I morgon blir det julskyltning inne i Eksjö. Mer om den i morgondagens inlägg.



















Mamma goes DISCO...                                                 ...och Buddha hurrar och skrattar gott!


Den hittills största chokladbollen jag någonsin ätit...

Kommentarer
Postat av: Håkki

Så mysigt det verkar. :o)

2009-11-28 @ 20:13:31
Postat av: Kim M

Barnavdelningen? Jag trodde du var en lång och grov man.

2009-11-28 @ 20:18:47
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Ja, det var faktiskt trevligt Håkki... och du hade ÄLSKAT chokladbollen :)



Ja du Kim... Du får väl avgöra själv när vi ses. Nog för att jag kanske är lång (183 cm) men knappast grov... saknar axlar m.m. Ledsen att göra dig besviken :O)

2009-11-28 @ 22:08:01
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Kim M

"Saknar axlar m.m." Hahaha.

Vilken tur att H har breda herraxlar för två!

2009-11-29 @ 07:34:13
URL: http://kimmilrell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: