Alltid är det något...

Nu är jag tillbaka i Oslo och solen skiner. Men tro inte att resan hit var någon solskenshistoria. Som vanligt händer det något oförutsett när Daniel ska resa med kollektivtrafiken. Allt gick bra så långt som till Hallsberg! Efter en timmes väntetid där kom jag så på tåget till Oslo bara för att höra att vi snart skulle få åka BUSS!!! Det fanns en anledning till att jag valt just den avgången och det var för att slippa åka buss. Nej då... då hade banvallen och spåret regnat bort precis efter Karlstad. Så mellan Karlstad och Charlottenberg blev det bussförbindelse till ett nytt tåg. En trång och varm busstur på 1.45 h följdes av ytterligare 1 timmmes väntan på det nya tåget. Måttligt road kom jag till slut fram till slutdestinationen.

Nu är jag i alla fall på plats och njuter av den sista sommaren. I bakhuvudet vet jag att hösten är på väg men har inget emot det. Så länge det bara blir mörkare och regnigt står jag ut. Det är värre när snön börjar yra och minusgraderna hopar sig...

En halväten catalan... appropå ingenting...

Kommentarer
Postat av: Daniel

Tråkigt när det ska trassla till sej när man reser. vem gillar buss egentligen? Nej smärtfritt fram med tåg eller flyg.



Roligt att va tillbaka hos dej! trodde du hade helt lagt bloggen på is ett tag!

2010-08-16 @ 09:50:10
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Danne

ag hade ju lagt bloggen på is... men nu när jag va hemma tyckte jag att det kanske va på sin plats att ta upp den igen. Fick dessutom önskemål om att återuppta den :)

2010-08-16 @ 10:05:50
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Håkki

Catalan. Mmmm.

2010-08-16 @ 19:27:56
Postat av: Kim M

Oacceptabelt. En buss är inte ett tåg. Punkt.

2010-08-18 @ 07:25:11
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

TACK Kim... försök att förklara det för SJ...

2010-08-18 @ 07:30:14
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: