Kyligt, kallt och krig...

Jag trodde (nästan i alla fall) att vintern var på väg att släppa efter något. I helgen visade dock modern natur att hon inte alls tänkte ge mig någon vår. Snö, minusgrader, stormbyar etc avlöste varandra. Det blev till att sätta på värmefläkten igen och leta fram termobyxorna. jag är så ledsen och trött på kyla, snö, is och allt annat nu. Dessutom hörde jag av en vis man att man blir dum av kyla. ÄNTLIGEN har jag något att skylla på...

I morse var det dock en liten ljuspunkt i tillvaron. Klockan 06.00 pallrade vi oss upp för att se matchen mellan Sverige-Finland i hockey. resultatet gladde mig något och jag somnade gott om efter att Sverige slagit grannlandet med 3-0.

För er som inte redan vet det så kan jag meddela att det är mer eller mindre (dock mycket fredligt) krig här hemma när Sverige och Finland möts. Det spelar ingen större roll i vilken gren eller vilket sammanhang, krig är det jämt.


Kommentarer
Postat av: Kim M

Huvaligen ja! Vintern håller oss i sin hand.

Men tur att ni kan se på hockey. :)

2010-02-22 @ 18:43:19
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Ja, bilden har återvänt och med den även hoppet :)

2010-02-22 @ 18:44:40
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: