Sverigeresa med hemsk insikt...

Igår var vi alltså i gammla Svedala och storhandlade. Alltid lika trevligt att komma över gränsen och få någon form av liten minisemester. Bilfärden kunde antagligen ha gått en aning smidigare än den gjorde. På grund av obefintligt med spolarvätska så blev rutan fort ganska skitig. Det var bara att bita ihop och hoppas att vi skulle komma fram. Ett STORT tack till föraren som tog mig fram helskinnad.

Lite lätt skitig bil...

 

När vi kom fram blev det raka vägen in på HM. De har ju REA!!! Det hela resulterade i en liten present (med betoning på liten) samt ett nyinköp för min del. Den lilla presenten bestod i ett par minimala babykläder som köptes som present till nyblivna föräldrar. Mitt inköp bestod i en kavaj som för en gångs skull passade. DET är extremt ovanligt ska ni veta gott folk...

 

 

Shoppingturen hade med andra ord börjar riktigt bra. Nu blev det lunch bestående av köttbullar och hemlagat potatismos. JA, det var klumpar i precis som det skall i ett riktigt mos. Mätta och belåtna gick vi till Elgiganten och köpte fyra paket tvättmedel. Så det så.

 

Fulla med mat i magen och tvättmedel i nävarna fortsatte vi vår vandring genom köpcentret. Ett oemotståndligt erbjudande på fula solglasögon fångade mitt intresse och resultatet blev dessa...

 

 

Nu var det slut på det roliga och det var dags att ta tag i matvarorna. Men innan dess blev det givetvis ett besök på godisbutiken. Sist vi var här resulterade det väl i ca 5 kilo godis eller så. Den här gången kom vi dock båda till en hemsk insikt. Vi ville inte ha något godis!!! Håller vi på att bli vuxna? Blir lite rädd för mig själv nästan...

 

Nåväl... tre chokladkakor och en påse hallonbåtar blev det i alla fall och vi satte kurs mot den "riktiga" maten. Efter mycket letande, skratt, plockande, packande etc var vi klara för hemfärden. Den gick smidigare än ditresan eftersom vi varit smarta nog att köpa spolarvätska...

 

 

Hela dagens inköp... exkl en flaska spolarvätska som ligger kvar i bilen.


Kommentarer
Postat av: Kim M

Godisprotesten har inget med åldern att göra. Nej. Den beror på alla dina tandläkarbesök!

2010-02-06 @ 11:07:28
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Tandläkaren har inget med det här att göra... Godis är en för stor del av mitt liv för att de ska ha någon inverkan. jag blev dock sugen på godis så fort vi kommit hem så jag är nog inte så vuxen som jag först befarade ;)

2010-02-06 @ 11:09:51
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Kim M

Puh

På kostymbilden är du mycket lik mitt ex Polacken. Fin t-shirt förresten.

2010-02-06 @ 11:19:41
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Jag VISSTE det... Folk säger att jag ser ut som en polack när jag rakat skallen... Nu fick jag ju återigen bevis på det... tror jag ska skaffa riktigt afrokrull istället... (tack för komplimangen)

2010-02-06 @ 11:26:01
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dressjakken sitter som et skudd!

2010-02-06 @ 19:35:25
Postat av: Danne

Japp det gör den ;)

2010-02-06 @ 19:50:01
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Drutt

Man ska köpa godiset innan man äter...amatör.

Förresten ser du inte ut som en polack, mer som en bulgar. Fast jag tycker det är cool (OBS! inget t).

2010-02-06 @ 22:33:09
Postat av: Danne

Jag sparade ju massa pengar och kilon på att inte köpa något godis... Det var bättre så :)

Bulgara mig hit och bulgara mig dit... Dessutom heter det inte cool utan kult... Så de så!!!

2010-02-07 @ 19:44:11
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: