Då va vi igång...

Igår smällde det... Skid-VM 2011 i Oslo blev invigt och jag var där. Det var nästan så jag önskade att jag stannat hemma istället för att trängas med ytterligare 2999 människor. Men när man har invigningen 4 minuters tunnelbanefärd från dörren så kan man bara inte missa det.

Något stort och pampigt vet jag inte om det var men det va lite nationsparad, lite fyverkerier, tal och till sist kom hon... Maria Haukaas Mittet! Hon framförde den officiella VM-låten och som hon gjorde det. Låtern i sig är helt platt och totalt meningslös. Låter mer som någon dålig powerballad skriven för en IDOLvinnare eller nåt. Men lyssnar man inte på melodin och lyssnar man inte på texten så hör man hennes underbara stämma och den går INTE av för hackor!

Jag lyckades hitta en liten Kazakstans flagga som jag glatt viftade med under invigningen. Flaggan kommer nu för alltid att vara ett minne av invigningen och minna mig om alla de blickar som den såg till att jag fick ;)


Kommentarer
Postat av: Kim

Just detta fick mig nyss att byta kanal från SVT1 till vidriga TV4. Allt för att slippa detta sportjidder. MEN HA SÅ KUL!

2011-02-24 @ 08:46:24
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Ha, ha, ha... Du ska slippa. Men lite svårt att undgå när man bor mitt uppe i smeten ;)

2011-02-24 @ 09:05:24
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: eva

Jättekul att det händer lite, ser ju pampigt ut. Vita damer utan huvud???

Du hittar alltid något sett för att få blickarna på dig, hahahah, du är för go!

Du får en kram också

2011-02-24 @ 10:46:54
URL: http://evasdagbok.blogg.se/
Postat av: Danne

Damerna utan huvud är en del av en stor isskulptur. Hela stan är full av dem just nu. Klänningarna och paraplyerna är dock i tyg men det måste man vara ganska nära för att se. På avstånd ser de ut som resten av isskulpturen :)

2011-02-24 @ 10:55:20
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Drutt

Mössan matchar ju flaggan :-)

2011-02-25 @ 17:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: