Premiär både för mig och dem... och lite VM också

Igår var det dubbelpremiär under kvällen. Det var min första gång på ballet och det var deras premiärföreställning. Det var "Don Quixtote" som sattes upp och jag kan ju inte annat än säga att jag var lite imponerad. Det tog dock ett tag innan jag vant mig vid att det inte förekom någon som helst verbal konversation på scen men när jag kommit till ro med det kunde jag luta mig tillbaka och njuta.

 

Jag får väl skriva några rader om VM också. Det är svårt att undvika det ämnet i dessa dagar. Sverige tog ju igår guld och brons i herrarnas sprint. Sämre gick det för alla damerna som blev utslagna i semin. Norge tog tyvärr guld i damernas sprint och silver i herrarnas. Varken Marit Björgen eller Petter Northug står högt i kurs här i huset så att just de två tog medalj när det var så många andra norrmän som hade chansen kändes mindre trevligt. Men, men. Dessa två kommer att ta flera guld så det är väl bara att vänja sig.

 

Psykkriget mellan Sverige och Norge är också i ful gång. Orkar inte med att de ska vara så barnsliga hela tiden. Nu snackar vi BÅDE norrmän och svenskar alltså. Men har man syskonförhållande är det väl så man håller på...


Kommentarer
Postat av: Håkki

Ser fram emot nya svenska OCH kanske nån finsk framgång också. :-) Såg du förresten... var det Rosinante den hette, igår?

2011-02-25 @ 15:41:26
Postat av: Anonym

Ha, ha... Jodå... hon va allt med på scen hon oxå... ;)

2011-02-25 @ 16:07:31
Postat av: Drutt

Har ju sagt att det är cool med balett.

2011-02-25 @ 17:37:14
Postat av: Danne

coolT möjligtvis!

2011-02-25 @ 19:40:10
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: