Barfota = Sommar!

Så kom då äntligen sommaren även dit jag råkar befinna mig. Tidigare i år har jag alltid lyckats åka iväg från värmen av någon anledning. Men när det när är 27-28 grader varmt ute, solen lyser från en klarblå himmel och svetten lackar i pannan, ja då är det sommar. Men det som gör det till en riktig sommar är inte allt ovanstående utan något mycket mer otippat.
Sommar för mig = att kunna gå barfota!

Ja, även här mitt i betongdjungeln kan man faktiskt hitta platser där man kan få slänga av sig skorna. Ja, man blir skitig och ja, man får se upp med vart man trampar... men vad gör väl det. Lyckan av att få känna gräs, grus och lera under fötterna uppväger det mesta.


Sämre blir det ju inte av att jag på min barfotapromenad med hunden hittade hallon. Ni kom känner mig vet att jag inte är någon stor fan av hallon men det är skillnad på solvarma hallon från busken och på de som ligger frysta i en klump hemma i frysen. Dessa hallon smakar sommar (och lite avgaser)och de gör att man på något sätt känner sig levande.

Så enkla nöjen har jag här i livet. Det skall inte mycket till för att glädja en liten barfotapojk mitt i storstan!


Kommentarer
Postat av: Håkki

Barfota bärätare! Jag vill bada.

2011-07-31 @ 13:29:23
Postat av: Danne

Bada är överskattat har jag märkt de senaste åren ;) Nej då... Det är underbart att bada men jag får aldrig till det :(

2011-07-31 @ 20:24:36
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: