Mumma!!!

Dessa små krationer bara ÄLSKAR jag!!! Macroner heter de och är (givetvis) franska från början. Det är helt enkelt en liten mandelmaräng med smörkräm emellan. I Eksjö hittade jag dessa två som var Päron och Lakrits. Smakade himmelskt med en kopp kaffe!

 

Vid ett senare tillfälle hittade jag en mycket vacker fjäril som av någon anledning försökte gömma sig under hjulet till en parkerad bil. Fotograf som man är kunde man ju inte låta ögonblicket gå till spillo så det var bara att lägga sig ner på trotoaren och fota på. Den uppskattade det nog föga för efter bara en kort stund förlät den sitt gömställe och flög ut över staden. När jag sedan kolla upp vad det va för art kom jag fram till att det var en "Dagfjärilsmätare, Geometra papilionaria". Det visade sig också att det egentligen är en nattfjäril och det kan ju förklara varför den sökte upp dwet mörkaste stället den kunde hitta denna soliga dag!

 


Kommentarer
Postat av: Håkki

Macroner... mmm... Deilig.



Och så matchar de ju fjärilen!

2011-07-14 @ 09:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: