Felbeställning, korkade försäljare och en vacker kyrkogård

Ännu en måndag har förflutit. Eftersom alla dagar är lika hos mig så känns dock inte måndagarna speciellt svåra. Dagen började trevligt med besök i sängen och mina chokladbollsmuffins som jag bakade igår kväll.  Ni som nu sitter och har snuskiga tankar angående besök i sängen , kan släppa dem med en gång. Besöket ser ni här nedanför och han är INTE snuskig... bara lite hårig!



Sedan fortsatte dagen ute på stan där vi bestämde oss för att gå på café. Ett ganska mysigt kaffe och personalen verkade trevlig men lite virrig. I kakdisken såg jag en kaka som såg jättegod ut och som skulle innehålla blåbär och hallon. När jag bad om denna kakan så fick jag en helt annan. Jag påpekade att det inte var en sådan jag ville och pekade istället på den som jag redan sett ut. Hon sa att det var "gleugr afuhf" (med andra ord så hörde jag inte) men jag sa att det blev nog bra. När vi väl satt oss och jag skulle hugga in på den underbara kakan så läste jag till mn förskräckelse på kvittot. Jag hade fått en glutenfri kokoskaka!!! Att den var glutenfri kunde jag köpa men INTE kokos. Jag avskyr kokos... Nu var det så väl att vi kunde byta kaka med varandra men erkänn att den ser riktigt god ut...

 

Efter fikat fortsatte vi hemåt. Vi gick förbi en av alla de otaliga småaffärer som finns i varje gathörn. Vid ett ställe såg jag denna skylten och kunde inte låta bli att förundra mig. Tror dom att jag är dum i huvudet eller??? Är det inte meningen att man ska få Nr 2 billigare?

 

Precis innan vi kom hem så hade solen redan börjat dala neråt och vi genade över den stora kyrkogården som ligger ett hundratal meter från huset. Jag kunde inte hjälpa att min morbida sida kom fram och jag var tvungen att knäppa ett kort. Trots all sorg som kyrkogårdar ofta bär på, finner jag där ett lugn och en harmoni som jag aldrig hittar någon annanstans.

 


Kommentarer
Postat av: kort

Härliga bilder du tagit! Vill även säga att du har en söt hund :)

2009-10-26 @ 19:40:33
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Molla

Kakan såg inte så otäck ut alls...gillade skyletn i blomsteraffären- snart kan vi slopa matte helt i skolan....

2009-10-27 @ 08:26:41
URL: http://enhemligtyp.blogg.se/
Postat av: Danne

Kort: Tack för båda :)



Molla: Allt beror ju på om man tycker om kokos eller inte ;) Ja, visst är det bra. Då sparar vi in massa studietimmar. ungarna får ju allt serverat på ett silverfat i alla fall :)

2009-10-27 @ 09:26:30
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Drutt

Norska miniräknare går ju bara till 10 (fem på var hand) :-)

2009-10-30 @ 21:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: