KONST(igt)

Idag bestämde jag att vi skulle vara finkulturella av oss. Det händer inte så ofta men emellanåt måste jag få utlopp för även dena ådra. Det hela slutade med att vi givk till en konstutställning/vernisage anordnad av "Lions". Nu tror ni att det var nån skolklass som kladdat ner lite på ett papper och som nu skulle säljas till välgörenhet. Fel, fel, fel!!!
B.la. fanns det ett snitt av självaste Munch för sådär rimliga 500.000 NOK.

Promenaden dit var riktigt trevlig (även om det var uppför) men där slutade också det trevliga. När vi kommer innanför dörrarna blir vi INTE (notera noga negationen) välkomnade som alla andra gäster. Vi blir snarare utstirrade och mycket noga iaktagna när vi går runt. vad tror de? Att jag har en sprejburk i fickan som jag tänkte "ordna till" konsten med lite? Det kan jag föresten säga att konstnärerna hade ordnat så bra själva.

Av alla tavlor som fanns där var det endast 1 som på ett eller annat sätt tilltalade mig. Ett dromedarhuvud målat i profil. Hade jag haft 15.000 NOK över så hade jag mycket väl kunnat tänka mig att köpa det. Eftersom det nu var endast detta jag var intresserad av, förutsätter jag att ni förstår att det andra var skit, rent ut sagt. Ta t.ex. en titt på den här kreationen nedan:

För er som inte ser vad det är så kan jag berätta att det är en svartmålad träskiva i måtten 40x30 cm (ca). På den är det fastspikat (4 spikar) någon form av gamalt kretskort taget från någon obrukbar maskin.

 

Vad kostar då detta konstverk? Ja, jag hade väl kunnat ge en femma eller så men när prislappen ligger på 19.000 NOK då börjar jag fundera. Jag tror ärligt talat att jag också ska bli konstnär. Någon som vill köpa mitt första verk?


Kommentarer
Postat av: Håkki

Jag bjuder 500 för ditt första konstverk, förutsatt att jag tycker att det kan kallas konst. :o)

2009-10-31 @ 19:27:30
Postat av: Kim M

Ni var ju kulturella av er för inte så länge sedan!



Jag bjuder 550 NOK för ditt första verk.

2009-10-31 @ 19:52:22
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Drutt

Ha, jag har redan flera verk som hänger på väggen hemma. Det ni.

2009-11-01 @ 03:05:48
Postat av: Drutt

Skulle kanske säga att de inte är till salu för under 50.000 SEK

2009-11-01 @ 03:07:04
Postat av: Drutt

Nu snackar jag ju verk av ovannämde Danne alltså.

2009-11-01 @ 03:08:06
Postat av: Anonym

TACK pappa för att du tror så på mig :)



Ja du Håkki... Överbjuden med en 50-lapp... Men än finns det tid kvar att bjuda ;)

2009-11-01 @ 13:52:52
Postat av: Håkki

Håkki har inte mer i sin kulturbudget. Då får det vänta till nästa år. Får nöja mig med det som redan hänger på väggen. Inte så pjåkigt det heller.

2009-11-01 @ 14:24:55
Postat av: Danne

Ha, ha.... Nä, du har ju faktiskt en äkta D.S på väggen redan ;)

2009-11-01 @ 15:07:15
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: