Saknad...

I morse på morgonpromenaden var det gråmulet väder och regnet låg i luften. Plötsligt möter jag en högerstyrd bil och ett sting av saknad känns i kroppen. Nu är det kanske inte så allvarligt som det låter men ändå. Det hela handlar om min tid som tidningsbud.

Att åka hemifrån 01:30 varje natt, sex dagar i veckan, är kanske inte det allra roligaste. Att det dessutom är 3½ mil för att bara komma till jobbet gjorde ju inte saken bättre. Trots det så finns det så mycket annat jag saknar. Syrran jobbade tex på samma jobb och varje natt klockan 02:00 träffades vi hemma hos henne och drack kaffe innan vi drog ner till uppsamlingsplatsen.

Saknar även min underbara bil Edith. Hon tog mig fram i snö, vind, regn och ljumma vårkvällar. Tillsammans hade vi mycket roligt såsom dikeskörning, skrapning av staket, nerkörning av postlådor och så var det ju givetvis den där gången när vi höll på att krocka med en snutbil i rondellen.... *skrattar högt för mig själv*

Hur som helst så saknar jag detta jobbet. Nattjobb, ensamt, kallt? Ja, det må hända att det är alla tre men det var i alla fall ett jobb som passade mig ganska bra.


En tidning någon? Jag har lite dryga 500                                                      Edith, min lilla pärla

Kommentarer
Postat av: molla

krocka med snutbil i rondell- körde du åt fel håll???

2009-10-21 @ 10:43:24
URL: http://enhemligtyp.blogg.se/
Postat av: Danne

He, he, he... ok du bara VISSTE ;) Kan väl säga som så att jag inte körde helt lagligt i NÅGON bemärkelse... ;)

2009-10-21 @ 10:51:30
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Kim M

Det är det som är det fina med livet - allt har en fram och en baksida.

2009-10-21 @ 11:06:38
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Jo... men oftast så tycker jag man ser baksidan i sina halvmisslyckade försök att springa ikapp livet...

2009-10-21 @ 11:08:51
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Håkki

Skönt att veta att Danne nu har lagens långa arm inte så långt ifrån. Tror han skall hålla sig på rätt sida from nu.

2009-10-21 @ 19:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: