Två mYkkEt irriterande saker

Idag har jag varit på tågresa. Kanske inte någon resa att tala om utan snarare en pendling till och från ett köpcentrum. Hur som helst så var det på tåget den första irriterande saken uppdagade sig.

Vi åker en station och tågmästaren säger i högtalaren "Första station, Natoinaltheatret". Det var väl inget med det men när vi sen kom till nästa station sa han återigen "Första station, Oslo S". HALLÅ!!! Vi har redan varit på första stationen efter starten. Man kan inte komma till första station två gånger på raken. Jodå... i Norge kan man det och inte bara två gånger utan varje station var tydligen den första. Jag hade sådan god lust att gå fram till förarhytten  och skrika honom ljudligt i örat:

- NÄSTA heter det, INTE första!

På något underligt sätt klarade jag mig utan psykiska men hela vägen fram och tillbaka. Dessvärre hinner jag inte så mycket mer än komma innanför dörren och sätta mig i soffan innan nästa mycket irriterande sak visar sig.

På TV går det ett program som heter "Bygg och bedrag" (eller som vi kallar det i hushållet "Drømmen blir knust")
Detta program handlar om familjer som blivit utsatta för oseriösa hantverkare och pga detta nu inte längre har känliga hus att bo i. Programmets uppgift är att hjälpa dessa människor att återställa huset igen med hjälp av proffisionella hantverkare. Allt börjar med ett litet inslag där teamet går igenom huset och sedan konstaterar att det är en massa som måste göras. Sedan skall programledaren informera familjen om att de ska hjälpa dem med återbyggnaden.

Vad tror ni frun i hushållet gör när programledaren informerar om detta??? Hon ställer sig och stortjuter!!! Vad hade hon väntat sig undrar ju jag... Hon har ringt in till ett tvprogram där de hjälper fol att återuppbygga sina hus. Tvteamet har kommit dit, tittat, filmat osv. Vad skulle programledaren sen säga?

- Nej, tyvärr, det var inte så illa som du sa. Vi kommer inte att hjälpa er.

Jag lider stort med denna stackars kvinna. Tänk er själva i kassan på ICA när hon ska betala.

Kassörskan: Det blir 275,50:-
Kvinnan: VA, ska jag betala också? *stortjuter*

Var finns verklighetsuppfattningen och framför allt det logiska tänkandet hos denna kvinna???

Även om det nu blev lite mycket negativt här så fanns det i alla fall en liten ljusglimt med dagen. På en av stationerna som vi gick av på hade de självlysande rulltrappor som dessutom automatiskt växlade färg. Hysteriskt roligt enligt mig som är så fruktansvärt barnslig!

Märk väl de svenska färgerna som råkade

komma upp precis när jag fotade ;)


Kommentarer
Postat av: Kim M

Nä, nu var du lite väl neggo. Dags för hunken på bilden att "göra sin plikt".

2009-10-23 @ 09:52:19
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Ha, ha... jag blev ju positiv på slutet :)

2009-10-23 @ 11:33:49
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Kim M

Ja, och tur är väl det!

Fina trappor var det.

2009-10-23 @ 12:58:03
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Angelica

haha roliga rulltrappor. :)

2009-10-29 @ 15:43:21
URL: http://badname.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, visst är de underbara :)

2009-10-29 @ 16:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: