Udda begravningsplatser...

Finns det några udda begravningsplatser? Kanske inte just i den bemärkelsen du nu sitter och tänker på, men nog finns de alltid. Jag tänkte redogöra lite för tre stycken av dem.

Har du fler förslag på dessa udda platser så får du mer än gärna höra av dig med plats och en liten förklaring så ska detta publiceras på bloggen!

Nr 1: Toalettstolen
Erkänn... Visst har du någon gång spolat ner en död akvariefisk, fästing eller något annat levande (eller icke längre levande) väsen. Tänk på det nästa gång du går och sätter dig. Din gamla guldfisk kanske vill hämnas...

Nr 2: Hallen
Inte för att jag vet hur du har det men jag har i alla fall ett stort antal lik i hallen (inte i garderoben). En massgrav med gråsuggor återfinns med jämna mellanrum ute i hörnen. Varför de väljer att komma in just i min hall för att dö vet jag inte, men känner mig nästan smickrad på ett morbidt sätt.

Nr 3: Brevlådan
Kanske inte den största begravningsplatsen just nu på hösten/vintern men under sommartid är det fullbelagt. det är framförallt tvestjärtar men även spindlar och andra småkryp. De kläms ihjäl av locket, tidningen eller posten. Tvestjärtarna har ofta sörjande på plats som emellanåt kommer med tidningen in till frukostbordet. mindre trevligt kanske men inte så mycket att göra något åt.

Här var tre udda begravningsplatser. Detta begrepp kan ju utvecklas och det vore intressant att höra vad du tycker/tänker. Förslag som skickas in (med en förklaring) kommer som sagt att publiceras här på blogget allt eftersom de kommer in!


Kommentarer
Postat av: Kim M

Oooh. Nu blev det lite makabert!

2009-10-19 @ 19:48:58
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Ja... jag är en makaber människa ;)

2009-10-19 @ 20:04:14
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Kim M

Jag vill helst inte tänka på vad ni pysslar med där hemma... Men kan inte låta bli.

2009-10-20 @ 08:10:02
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Ha, ha, ha... Nu har jag gett dig mnardrömmar för resten av ditt liv... Muhaha, muhaha.....

2009-10-20 @ 09:47:23
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: