Baka, baka liten kaka...

Just nu står det en sockerkaka i ugnen som väntar på att få ett täcke med chokladglasyr på sig. Jag har konstaterat att jag bakat väldigt mycket kakor sedan jag flyttade till Oslo. Det har blivit bla chokladbollar, div pajer, morotskaka, äppelkaka, tuppakaka, kladdkaka, kanelbullar m.m. Jag tycker ju att det är väldigt roligt att stå i köket men denna avsevärt stora konsumtion av sötsaker kan väl aldrig vara nyttig. Eller har jag (förhoppningsvis) fel?


Hur som helst så kommer jag inte att sluta. Kakor, bullar, mat och allt annat man kan stoppa i munnen är en stor passion och en stor del av min vardag. Det känns lite som att jag håller på att gå igenom alla Oslos cafér med någon form av betygsättningssystem. Så kommer DU till Oslo någon gång så kan du alltid få tips om vilka cafér som är värda ett besök och vilka du defenitivt skall undgå. Är du riktigt snäll kanske du tom kan få personlig eskort och sällskap av undertecknad. Men då får du allt be snällt ;)


Kommentarer
Postat av: Kim M

Klart du bakar. Vad ska du annars göra?

Du-vet-vem är helt klart en lycklig person!

2009-09-25 @ 20:37:16
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Ha, ha... Ja, vad ska jag annars göra?! Lycklig kan man hoppas... men det verkar så och jag är inte särskilt orolig för motsatsen...

2009-09-25 @ 20:40:58
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Håkki

Jag säger bara: "Kaaaakaaa" (No: "Kaaaakeeee")

2009-09-25 @ 21:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: