Beroende

Idag har jag utvecklat ett nytt beroende. Jag har blivit korsordsmissbrukare!

Under dagens första timmar har jag redan löst fyra stycken korsord och fler kommer det att bli. Är det tävlingsmänniskan i mig som på detta sätt får sin lust tillfredställd? Tro inte för allt i världen att jag löser korsord som rent tidsfördriv. Tvärtom är det en kamp på liv och död mellan mig och de andra tävlande. Jag måste bara vinna och ha flest korrekta lösningar. Det finns ju både skraplotter, köksgeråd, teknikprylar, salladsbestick och allt annat möjligt att tävla om. Vem vill inte ha ett par rosa trädgårdshandskar? Mina eventuella vinster kommer att publiceras här på bloggen för allmän beskådan och beundran.

Ja, jag erkänner mitt beroende och anser därmed att jag kommit förbi första fasen som är "förnekande". Dock kanske jag behöver hjälp med följande faser. Någon som har nummret till AKL (Anonyma Korsordslösare)?


Kommentarer
Postat av: Kim M

Du har varit hemmafru på tok för länge!

2009-09-11 @ 14:17:56
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Jag VET! Känner mig inte ens som hemmafru längre utan snarare som en gammal nucka som sitter vid ett köksbord med rödrutig duk och löser korsord och gluttar bakom gardinerna på grannarna...

2009-09-11 @ 14:29:48
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: