Det lilla monstret i mig

Jag hävdar bestämt att det bor ett litet monster i mig. Det är relativt harmlöst men kan förvandlas till en ondsint varelse när det gäller teknik och elktronik. Han förstör mina saker helt utan anledning. Jag vet inte vad jag ska göra med honom eller hur jag ska bli av med honom. Inom de senaste 5 åren har han haft sönder följande saker:

* 3 st datorer - Virusangrepp, obrukbara
* 1 st dator - Hårddiskkrasch, obrukbar
* 1 st dator - Kosrtslutning i hela systemet, obrukbar
* 1 st laptop - Spräckt skärm
* 1 st laptop - Elfel, åtkomst nekad, obrukbar
* 1 st mobil Nokia 3210 - Spräckt skärm
* 1 st mobil Nokia 3310 - Söndertrampad av hästen
* 1 st mobil Sharp GX30 - Skickade meddelanden i tid och otid, vägrade ta emot samtal
* 1 st mobil Ericsson C702 - Inlämnad på service efter 1 mån pga att den vägrade starta
* 1 st kamera Olympus c370 -Käkade batterier som besatt, vägrade sedan starta
* 1 st kamera Kodak z1012 - Vägrade starta efter hemresa från USA
* 1 st kamera Kodak z712 - Fick bada i saltvattnet på öland
* 1 st kamera Samsung s760 - Bilder ser ut att va tagna under jordskalv av parkinsonpatient
* 5 st Visa-kort - Magnetremsan ger upp
* 1 st bil Ford Scorpio - Motorn rusar, bilen dör, ratten låser sig
* 1 st bil Saab 9000 - Imploderar på motorvägen (se inlägg "19 timmars kaos...")

Det ta är bara en del av det som inte vill fungera när monstret inte är på humör. Allt ifrån stektermometrar till batteriladdare och fjärkontroller ger den sig på. Tack och lov har han vett nog att skilja på mina och andras saker. Men det börjar bli lite väl dyrt nu att införskaffa nytt varje år. Någon som vet en bra exorcist eller nåt?

Kommentarer
Postat av: Kim M

Alltså hallå.

Jag måste gå igenom denna superlista ordentligt när jag kommer hem.

Herre!

2009-09-23 @ 14:34:04
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Ha, ha... Då har du ju kvällen räddad :)

2009-09-23 @ 14:54:06
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: