Fullständig apati

REMA 1000! Finns det några hemskare ord? Denna affär fick hela min dag att falla samman och min livsgnista att falna. Efter en lång promenad och lite bekymmer med att hitta rätt ställe att äta på, skulle det så inhandlas mat för kvällsvarden. Nämast till hands var REMA 1000 vilken vid första anblicken verkade som en rimlig affär. Det rimliga tog dock slut redan innan passerandet av de elektroniska grindarna. Varenda kundkorg var kladdig, skitig och full med något som såg ut som fasttorkat damm. Men positiv som man va så tog man första bästa korg (som inte var allt för grisig) och begav sig in i affären. Direkt efter inträdet i själva butiken började det tynga på axlarna och modet sjönk sakta mot det smutsiga stengolvet. Jaha, tänkte man och sen upphörde all intelligent tankeverksamhet.

Handlingslistan fanns någonstans i bakhuvudet och det var bara att försöka tyda den och börja plocka varor. Ok, köttfärsen gick bra men redan vid vitkålen var allt hopp och mod röjt ur vägen. Halvtaskiga vikålshuvuden med rutten stam och insektsangripna blad. Efter mycket letande och skalande höll jag till sist dock något som liknande ett vitkålshuvud till färg och konsistens i min hand. I en tjock dimma vandrade jag sedan vidare mot brödhyllan för att försöka få tag i något frukostbröd till nästkommande dag. När jag såg utbudet förföll jag i en apatisk koma och var oförmögen att under vidare vistelse i butiken fatta ett enda beslut. Mitt sällskap var till stor hjälp och fick oss båda två samt varorna ut ur butiken.

Inte fören sent på kvällen efter ett lyckat biobesök började livet komma tillbaka. Hur kan en affär som verkar så oskyldig vara så horribel mot en människa. Vad var det egentligen som hände? Onda andar, tillfälligt nervsammanbrott eller kraftigt sjunkande blodsocker? Vad det än var så kan jag på heder och samvete garantera att det inte blir några fler besök på någon REMA 1000 för min del igen.


Kommentarer
Postat av: Kim M

H har berättat mycket om Rema. Men att det var så här illa anade jag inte. FY!

2009-09-29 @ 08:18:14
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Du skulle bara veta. Han tycker om att skönmåla affären men jag törs berätta den bistra sanningen!

2009-09-29 @ 08:59:08
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: