Höstmorgon

Vaknade idag också. Solen sken in bakom gardinen som täckte fönstret. Gick upp och satte på mitt morgonkaffe som dracks under andakt till "Fråga Doktorn" på SVT2. Sedan bar det av på långpromenad med både tvåbenta och fyrbenta. Endast 12 grader celsius ute och mössa och halsduk var ett måste. Dock blev det lite varmt efter en stund men hellre det än att frysa.

Halvvägs minskade vår lilla trio ner till en duo då Mr H bestämde sig för att hoppa av vid sin arbetsplats. Vi vinkade farväl av honom och fortsatte vår promenad hemåt. Det finns natursköna stigar även mitt inne i storstan Oslo och bilderna nedan är bevis på det...



Inte fy skam att få vandra omkring i de omgivningarna samtidigt som man har bara några hundra meter till Shell, 7eleven och motorleden. Jag som dessutom har en förkärlek till vatten trivs ju extra bra. Både hund och jag kom hem efter 1 1/2 timmes promenad. Inte mycket mer hände på vägen hem utan vi gick båda två och njöt i solen.

Kommentarer
Postat av: Kim M

Så du är en sån där invandrare som bara kollar på det gamla hemlandets TV. HUR SKA DU DÅ LÄRA DIG SPRÅKET? Hur ska du kunna integreras i det norska samhället?

Skärpning.

2009-09-26 @ 12:50:25
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Det var antingen SVT eller barnprogram på norska jag hade att välja på... Annars kan jag informera herrn om att jag föredrar norsk TV. Tittade tex på Skavlan igår på NRK istället för SVT! :) Så det så...

2009-09-26 @ 14:59:26
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: