Långpromenad

Efter en mer eller mindre katastrofal lördag, började söndagen mycket bra. Ett leende och en god frukost var avsparken på dagens långpromenad till andra änden av Oslo. Hela 5 timmar tog det att ta sig fram men då är en kvarts fikapaus inräknad också. En fikapaus jag iof kunde ha varit utan. Det var det svagaste kaffe jag någonsin druckit och dessutom var det kallt. HUR svårt ska det vara att värma mjölken ordentligt till en cappucino? Hur som helst. Det känns i benen för tillfället men det är tydligen en bra sak har jag hört.

På vägen hem ängnades sedan en stund till den bortglömda aktiviteten "Människoskådning". Högst upp i ett fönster med utsikt mot Majorstuen utövar man denna aktivitet med bravur. Barn som jagar duvor, personer som inte knutit skorna, nyblivna pappor som fortfarande ser ut som att de int riktigt vet vad det är som hänt m.m. Har du tråkigt någon dag så ta dig en kopp kaffe på något trevligt kafé med uteservering och påbörja sedan din skådning.




Kommentarer
Postat av: Kim M

Svagt kaffe är helt enkelt inte okej.

Jag blir irriterad bara jag läser om det.

2009-09-07 @ 11:11:57
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Upp till kamp för kaffe som smakar som kaffe ska!

2009-09-07 @ 11:29:16
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Daniel

Åh bjud mej!

Tar med hembakade bullar!

2009-09-07 @ 18:15:17
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: