Tjäna pengar på en tråkig söndag

Det var exakt vad jag gjorde idag. Satt och kollade upp lite saker på nätet och fick av någon anledning se att det var galopp på Øvrevoll Galoppbana. Sagt och gjort. Jag försökte lista ut vilken T-bana jag skulle ta för att komma dit och sedan försökte jag hitta från stationen ut till själva galoppbanan. Inget kunde stoppa mig även om jag inte hade en aning om vart jag var. En liten ridstig gick innefrån den lilla byn i närheten och smart som jag är så tänkte jag "Om jag följer den så måste jag ju komma fram". De gjorde jag också även om jag kom in på baksidan av alltihoppa.

Nu var jag i himmelriket. Blanka muskelpaket på fyra ben som sprang omkring överallt. En galopphäst i full kondition och med muskler som spelar under den blanka hårremen är inte att leka med. Måste vara en av naturens finaste skapelser...

Inte nog med att de är fina att ttta på. Man kan även få ut både spänning och pengar av dem. Det tog ett litet tag innan jag orienterat mig på anläggningen men ganska snart hade jag hittat spelluckan, ringen och målgången. Vad mer behövs? Det började bra och redan i första loppet vann jag 35:- Andra loppet gick dock inte lika bra då "min" häst bestämde sig för att gå ner på knä och volta med jokey och allt. Varken häst eller jokey skadade sig allvarligt och Per-Anders G. (jokeyn), var tillbaka i sadeln redan till nästa lopp.

Allt som allt blev det 2 trevliga timmar med vacker utsikt, stor spänning och en sammanlagd förtjänst på exakt 200:- Helt ok tycker jag för en sådan impulsutflykt. Nu när jag hittar vägen dit och tillbaka så kommer jag antagligen att tillbringa lite mer tid där ute emellanåt. Är det någon som ska dit så kan ni ju höra av er kanske?!


Kommentarer
Postat av: Håkki

Keep up the good work! ;o)

2009-09-27 @ 19:21:07
Postat av: Kim M

200 NOK! Maken kan snart bli hemmaman även han!

2009-09-28 @ 08:57:27
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Ha, ha... Ska väl LITE mer till för det... Sätt dit två nollor efter och ta det gånger 12 så är JAG ganska oberoende i alla fall ;)

2009-09-28 @ 10:06:32
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: