Moder natur vredgas...

Just nu tror jag inte moder natur är på sitt bästa humör. Hade hon inte haft den aktningsvärda åldern av ca 4,6 miljarder år, hade jag sagt att hon just nu hade PMS.

Under natten när jag skulle köra till jobbet. behagade hon lägga en dimslöja över mig och min bil. Dimslöja var väl kanske lite i underkant. Prova begreppet "köra i ärtsoppa" istället. Hela vägen (3,5 mil) satt jag och försökte se nästa vita streck i vägkanten. Till sist kom jag på den briljanta planen att sätta på mig solglasögon. Tro det eller ej men med solglasögon och helljus så framträder vägstreckens konturer mycket bättre. Hur säkert det är vet jag dock inte. Inte ens när jag skulle köra hem igen hade dimman lättat något. På hemresan togs detta kortet som kanske ger en en aning om hur tjockt det va...

 

När jag väl kommit hem kröp jag ner i min varma, sköna säng. Visst fick jag sova några timmar (men inte många) innan morsan natur återigen behagade spela mig ett spratt. Vaknade av att det lät som full storm ute. Det va dock ingen storm utan regn som stod som pelare ner i backen. Här snackar vi inte om något droppande utan det var snarare som en fullt pådragen vattenkran. Visst, fine... Jag har inget emot regn när jag kan sitta inne och tycka det är mysigt. Så jag gick upp och tänkte att jag skule fota "skådespelet". jag hann inte mer än öppna ytterdörren innan mina ögon träffas av ett skarpt ljussken omdelbart följt av en knall så det rungade i öronen. Av NÅGON anledning blev det inget foto på regnet...


Kommentarer
Postat av: Håkki

Lever du? Vet du vad det är för datum idag? Vet du var du bor? Adressen?

2010-08-09 @ 13:30:11
Postat av: Danne

Ha, ha, ha... Jodå... Nog lever jag allt och minnet är intakt ;) Datumen är jag dock allmänt dålig på att komma ihåg... Är det den 24/12?

2010-08-09 @ 13:44:34
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: