Äntligen ett inlägg...

Nu kommer det äntligen ett inlägg efter flera dagars torka. Helgen har varit fullsmockad med aktiviteter och likaså början på veckan.

Lördagen vigdes åt pyntning av hus och klädning av gran. Tanken var först att vi skulle åka til Vimmerby och fika på förmiddagen men det sket sig om man säger så. Vi hade väl kommit ca 1 mil innan vi bestämde oss för att vända. Anledningen var att det var ca 20 minusgrader både inne i och utanför bilen.
Väl hemma igen köpte vi lite kaffebröd på Konsum istället.

På eftermiddagen kom min syster hem och hjälpte tilll med att klä granen. Resultatet blev väl OK tycker jag (även om inte alla kulorna syns på bilden). Kvällen fortsatte med familjespel och pizza till kvällsmat.

 

På söndagen bar det av ner till Karlskrona för att träffa mormor och morfar. Förutom oss så var även min ena morbror med familj inbjudna. Fasade för 25 mil i samma bil som vi under lördagen hade övergett pga kylan men när vi kommit till Eksjö var det nästan uthärdligt i bilen.

Det var ett trevligt återseende där nere och klockan gick allt för fort. Snart bar det av hem igen och temperaturen varierade kraftigt mellan -5 och -19. Lustigt väder vi har.

 

Gårdagen hade jag fullt upp precis hela dagen. Den började med en tur in till Bilbesiktningen i Eksjö. Pelle stod inför domedagen och till både hans och min lycka gick han igenom med renapapper. Ok, inte helt rena. Jag var tvungen att byta ut en lampa *ler*. Detta innebär att jag nu återigen är bilägare!

 

Dagen fortsatte med 2½ timmes paketinslagning innan det var dags för MIN domedag. Tandläkaren väntade på mig och det var bara att knalla sig dit. Jag både hatar och är livrädd för tandläkarna på samma gång. Av denna anledning har jag inte för vana att springa där titt som tätt. Detta resulterade nu i att jag kommer få stanna i Sverige ytterligare 1 månad och dessutom punga ut med 5-6000:-

 

Allt detta uppvägdes dock då jag precis efter besöket fick gå och hämta besök från Norge vid busshållplatsen. Alltid trevligt med sällskap utöver familjen :)

 


Kommentarer
Postat av: Kim M

Du ska stanna ytterligaren en månad? Men du ska väl vara i Oslo när jag kommer på besök?

2009-12-22 @ 08:37:44
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Anonym

Klart jag ska :) Jag har min sista tandläkartid den 25:e och sen är det bara att hoppa in i Pelle och gasa västerut. Vill ju INTE missa storstadsbesöket :)

2009-12-22 @ 09:41:03
Postat av: Kim M

TACK OCH LOV. Jag blev ju OROLIG och LEDSEN!

2009-12-22 @ 10:10:02
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Inte kan man göra någon ledsen såhär inför jul! Vi ska ses alla tre... punkt slut!

2009-12-22 @ 12:38:49
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Lindah Marie

Vilka är "vi"? (Ni som skulle fika men vände)

Kram & god jul!

2009-12-23 @ 00:35:31
URL: http://lindahmarie.blogg.se/
Postat av: Danne

Ha, ha... VI som skulle fika var Jag, Mamma och Pappa! :)

2009-12-23 @ 07:35:57
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: