Klagolåt...

Nu har det på allvar börjat dala såndär vit skit ifrån himlen. VARFÖR? Det är enbart av ondo enligt mig. Jag vet att de flesta säger emot mig men jag tycker det är kallt, blött, jobbigt. Alla verkar tycka att det blir så "ljust och fint" när snön kommer. Det kan jag väl förvisso hålla med om men om det är ljus ni vill ha så ta på er en pannlampa då...

Mycket av mitt klagande just nu beror på nattens arbete. Stelfrusna fingrar, blöta tidningar, rutor att skrapa, igenimmade rutor, SNORHALT osv, osv. I villakvarteren är inte vägarna särskilt underhållna just för tillfället. Det innebär att de är som en efterrättscocktail att köra på. Tänk er en bägare där botten är fylld av ren is. Över isen ligger ett lager chokladpudding och på toppen ett rejält lager med florsocker. Att starta och stanna i uppförsbacke exakt 54 gånger varje natt är inte så kul. Bilen rullar sakta, sakta uppåt för att sedan bara slira utan att komma någonstans. Och som om inte det vore nog. På nervägen vill den inte stanna där jag vill heller. Den kanar förbi brevlådorna så jag tvingas BACKA tillbaka i uppförbacke. VEM kan komma och säga att snö är underbart!!!

Nu ska jag inte gnälla mer. Idag ska jag försöka ta mig in till Tranås och införskaffa några julklappar. Ska också möta upp syrran så vi kan ta en kaffe tillsammans.

"Jag är bara ett litet UFO på besök..."

Kommentarer
Postat av: Molla

Skaffa inomhus jobb och som inte innefattar bilkörning! Det är mysigt men det blir ju en del besvär, men snart kan man ju åka skidor jippiee!!...skaffa 4wd- då är det riktigt kul i snön!

2009-12-15 @ 12:08:22
URL: http://enhemligtyp.blogg.se/
Postat av: Kim M

Snö ger hopp om en ljus, blomstande vår. Acceptera.

2009-12-15 @ 12:35:12
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Ha, ha... Hade GÄRNA haft ett inomhusjobb som innebar pappersvändning istället för bilkörning... Men det blir inte alltid som man tänkt sig...



Jag accepterar ALDRIG. Jag är mycket barnslig och obstinat på den punkten...

2009-12-15 @ 13:40:54
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Håkki

Vi får vara eniga om att vi är oeniga på snöfronten. :o) Bilden är dock helt i min smak.

2009-12-15 @ 20:56:04
Postat av: Danne

Ha, ha... Ja, just där är vi oeniga! :) Bilden förstod jag nästan skulle tilltala dig. Du är så diffus ;)

2009-12-15 @ 21:29:06
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: