Jag älskar Mat-Niklas!!!

Idag såg jag på reprisen av Niklas Mat. Under de sista minutrarna av programmet får jag upprättelse i det jag alltid har sagt. Vispgrädde skall vispas för hand med en vanlig visp. Så enkelt är det. När tom en TV-kock säger det så kan det ju inte vara mer än sant.

Vill du set klippet där han säger det kan du gå in på denhär direktlänken och vänta till slutet på klippet: "Niklas Mat - Vininkokta päron"

Jag har allt för många gånger fått slåss för den här åsikten. Anledningen är att folk hävdar att man ska vispa grädde med elvisp. JAG AVSKYR ELVISP! Finns det ett sätt att slippa undan detta otyg i köket så använder jag mig av det sättet. Om det innebär att vispa grädde för hand till 100st semlor så må det vara hänt.


Kommentarer
Postat av: Kim M

Du och Niklas har så mycket gemensamt!

2009-11-01 @ 14:15:33
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Håkki

Vill ha semla/fastlagsbulle/fastelavensbolle. Med marsipan. Och handvispad grädde. Och sylt. Och o´boy i glaset till.

2009-11-01 @ 14:27:56
Postat av: Danne

Ja... vi ser ju nästan likadana ut också... NOT!!!



Oj, det var inte lite du ville ha Håkki... Men jag ska se vad jag kan göra :)

2009-11-01 @ 15:08:27
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Molla

Handvispad grädde är toppen- vem f-n har tid med det... men du får gärna bli min personlige gräddvispare- ringer när du behövs!

2009-11-01 @ 19:01:30
URL: http://enhemligtyp.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bara ring du. Dagens människor ska INTE behöva leva med konstvispad grädde. Det är minskarpa åsikt ;)

2009-11-01 @ 19:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: