Jag - Sportnörd...

Ja, jag betraktar mig själv som sportnörd emellanåt. Åren då OS infaller ska vi inte tala om. Sitter som fastnaglad framför TV:n så länge sändningarna håller på.

Idag var det dags för World Cup-premiär i längdskidåkning. Trevligt nog var premiären här i Norge, vilket den brukar vara vartannat år. I år är det dessutom extra roligt för mig att titta eftersom jag kan heja på både Sverige, norge och Finland med gott samvete :)

På Damernas 10km fri stil blev det en mycket trevlig dag för svenskarna. C. Kalla på 2:a plats och A. Haag på 3:e. Längst upp på pallen stod Marit Björgen, som väntat. Det ska bli mycket trevligt att följa dessa i stundande OS.

På herrsidan var det inte lika mycket att hurra för sett ur svenska ögon. Ur norska ögon däremot så var det återigen triumf. En skidskytt som nu även får åka rena distanslopp gick och tog hem segern. Hafsås segrade före fransmannen Vitous och finländaren Heiekinen. Det allra bästa med detta lopp var dock att Petter Northug bara kom på 4:e plats. Ha, ha, ha... (ja, jag tycker illa om människan)

Som sagt så stundar ett OS och det ska bli mycket intressant att följa. Än roligare är nästan att VM kommer att hållas här i Oslo 2011 så det blir MYCKET skidor framöver!

Nu närmast väntar dock skridskor på TV. Världscupen på 1500m och 5000m.


Kommentarer
Postat av: Kim M

Jag är svårt chockad av ditt sportnörderi.

2009-11-21 @ 18:05:39
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Inget att ara chockad över... Inte så farligt som det låter ;)

2009-11-21 @ 18:11:33
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Håkki

Vi snackar inte bara längdskidor här inte.

2009-11-22 @ 00:06:29
Postat av: Danne

Nopp... ALLT mellan himmel och jord snackar vi om ;)

2009-11-22 @ 10:31:34
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Stefan

haha, sport nörd! :P



allt bra annars?



kram!

Postat av: Stefan

det är bra med mig :) trött bara och ska börja mitt 8 dagars pass imorgon typ :S :/



Vad händer för dig då? :)



kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: