Sverige, tågresa m.m.

Då har man landat i Sverige igen då. Landat kanske var lite fel uttryck, snarare rullat över gränsen. På onsdag morgon bar det av med tåg ifrån Oslo S. Det var evigheter sedan jag åkte tåg senast och såg nästan fram emot det. Dessvärre var det inte länge jag fick ha den känslan utan den försvann så fort tåget började röra på sig och rullade ut från stationen ut i den svarta, regniga, kalla och tidiga morgonen.

Tack vara ett tips från någon så hade jag en god bok med mig i alla fall. Den blev dock utläst innan jag kom till första bytesplatsen, Hallsberg. Här i Hallsberg var det dags för lite kaffe och 1 timmes väntetid till nästa tåg. Det gick förvånandsvärt fort och snart satt jag på tåget till Mjölby. Trots att jag nu var utan bok så roade jag mig kungligt med att lyssna till farbrorn som satt snett emot mig. Han satt och läste högt ur "Kupé" och kommenterade insändarna för sig själv. Mycket intressant måste jag säga...

Tåget rullade in på stationen i Mjölby och återigen hade jag 1 timme att slå ihjäl innan nästa tåg skulle gå. Denna gång kunde jag tacka 2 alkoholister för underhållningen då de satt på en bänk jämte mig, drack öl och var b.la. upprörda över att det skulle kosta 5:- att gå på toaletten.

Nästa tågresa mellan Mjölby - Tranås gick smärtfritt, som vanligt. Denna sträcka har jag åkt X antal gånger i mitt liv och det är ingen rolig sträcka kan jag tillägga. När vi kom fram till Tranås regnade det en aning men jag klarade mig precis undan det värsta skyfallet. Sista sträckan mellan Tranås - Österbymo tar man sig med buss. En ny busschaufför verkade måttligt intresserad av ifall någon betalade eller inte och höll senare under resan på att glömma att stanna vid vissa hållplatser.

Efter 9 timmar på resande fot satte jag så densamma innanför dörren hos mina föräldrar. Här skall jag nu tillbringa december månad med b.la arbete. Jag blev välkomnad hem av pappa som inte kände sig riktigt kry och därför varit hemma under dagen.

Senare på kvällen hade en kompis lovat mig en överraskning och en överraskning blev det... Kanke inte riktigt som jag tänk mig men kul ändå...


Bilden är tagen vid en annan av

alla mina otaliga tågresor...


Kommentarer
Postat av: Kim M

Men ÄNTLIGEN ett inlägg!



Jag läste först: "Jag blev välkomnad hem av pappa som först inte kände igen mig".

Hahaha.

Jag har skrattat högt ganska länge nu.

Hahaha.

2009-11-26 @ 11:14:12
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

SÅ länge har jag inte varit borta från Sverige ;) Men visst, visst... Nog kan pappa vara lite glömsk ibland ;)

2009-11-26 @ 11:17:56
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Kim M

Nu kan du ju förresten passa på att leta fram de där bilderna från Israel!

2009-11-26 @ 11:20:50
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Japp det kan jag... Ska bara se så scannern funkar också men jag har INTE glömt bort det ;)

2009-11-26 @ 11:24:05
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Kim M

Klart du inte har. Endast en människa har glömt något jag sagt, och han kommer inte besvära mig igen. Om man säger så.

2009-11-26 @ 12:29:29
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Oj, oj, oj... Du är en farlig typ du... Huu...

2009-11-26 @ 12:43:42
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Håkki

Välkommen hem, eller nåt. :o) Jag tror banne mig jag skall resa i dina fotspår en dag.

2009-11-26 @ 12:53:32
Postat av: Danne

DET tycker jag du gör helt rätt i Håkki... ;)

2009-11-26 @ 13:11:11
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: