"...de runda hyddor, där kvinnorna måste bo under sin menstruation."

Ursäkta mig för följande inlägg men jag bara måste få ventilera detta ämne. Ämnet är löptikar och anledningen till att det tas upp är att de borde spärras in.

 

Under flera dagar har hunden varit som tokig på gatorna precis utanför huset. Han nosar frenetiskt så han nästan hyperventilerar och han VÄGRAR att gå därifrån. Tar man lite i kopplet sätter han sig på arslet och blänger surt. Sen slänger han återigen ner nosen i backen för att fortsätta lukta på något som tydligen luktar godis. Till sist tröttnar man och mer eller mindre sliter honom från platsen vilket resulterar i stora klösmärken i asfalten. Riktigt så illa är det kanske inte men det känns så.

 

Jag tycker vi kan följa bergfolket Dogonernas sätt att hanetra det här.

”Intressanta är de runda hyddor, där kvinnorna måste bo under sin menstruation. Då anses de vara orena, och ska inte blanda sig med byns andra invånare.


Nu får jag alla feminister på mig men tänk er själva vad skönt att slippa bry sig. Männen behöver inte råka ut för några humörsvängningar och kvinnorna behöver inte bry sig om att vara trevliga. Kanske dock säkrast att bara ha 1 kvinna i varje hydda, annars kan det nog gå livat till. Samma sak skulle nu gälla löpande tikar. De får vistas på gräsmattan utanför huset men ICKE utanför gårdens gränser.

 

Nu är väl detta inte riktigt mina sanna åsikter utan enbart nu i stundens hetta. Men det känns verkligen såhär efter flertalet dragkamper. Ni får tycka vad ni vill men jag VET att flertalet av er (i alla fall männen) har tänkt liknande tankar någon gång.

 

Till sist får jag väl tillägga att jag inte har något som helst emot kvinnor vare sig de har mens eller inte. Snarare så att jag lider med de som har problem av det. Fast jag har konstaterat att det faktiskt finns kvinnor som blir gladare och trevligare under den här perioden i månaden ;)



Kommentarer
Postat av: Kim M

Flera damer i samma hydda och kameror i varje hörn och så sänds programmet på Kanal 5.

2009-09-29 @ 16:33:43
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Håkki

Jag tror jag vet varför vi inte har Kanal 5.:o)

2009-09-29 @ 19:29:21
Postat av: Danne

He, he... Det hade kunnat bli en STOR succe ;)

2009-09-29 @ 21:48:45
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Drutt

Tro det!!!

2009-09-30 @ 06:01:45
Postat av: Anna

Kanske skulle se till att din hund är mer lydig...? Det ska väl inte spela ngn roll om det är 100 löptikar runt honom. I hundens värld är det DU som har "tillgång" till dem o inte han. Öva du på det sk. "ledarskapet" istället så slipper du frustrationen. Eller kastrera odågan! Så kan du ju inte ha det!

2009-10-01 @ 09:52:52
Postat av: Danne

Tack Anna... Den första feministen som skriver :) Mitt ledarskap är det inget problem med... Som ledare kan/vill jag inte heller ta bort alla hans naturliga instinkter (vilket det faktiskt är att lukta efter andra hundar) Tack!

2009-10-01 @ 10:34:42
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Molla

Ha ha se det positiva- tillräckligt många släpningar av hunden så behöver du ju inte klippa klorna:)

2009-10-01 @ 14:05:18
Postat av: Danne

Gillar din positiva inställning ;) Ska börja praktisera den tror jag!

2009-10-01 @ 14:58:36
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Anna

Finns inget naturligt med att ha en hund som går i koppel o blir tokig av löptikar. Hade du hållt hunden på ett naturligt sätt( Om det nu är eftersträvansvärt) så hade hunden levt fritt och haft sina tikar som löpte en gång, max 2 / år. Å hade hunden dessutom inte varit alfahanne hade han inte haft "tillgång" till dem. Vill man istället göra det lättare för sin hund kan man ju antingen göra det tydligt att ni skall sammarbeta. (tex gå åt samma håll o samtidigt)Eller ta bort de instinkter som gör livet svårt för honom. Tänk att sätta igång så mycket hormoner som han gör, o sen inte få använda sig av dem... Naturlighet kanske inte alltid är den bästa vägen. Tycker jag i allafall. Ledarskapet visar din hund i allafall att han tvivlar på... Så slipper du springa land å rike runt å bura in löptikar.

Snipp, snipp så var den sagan slut! ;-)

2009-10-01 @ 16:52:30
Postat av: Danne

Jag föredrar att springa land och rike runt i så fall. :) Men tack för den fina genomgången av hundens naturliga beteende. Vad gäller ledarskapet så är det ett fungerande samband mellan oss men som i alla parbildningar så har vi ibland var sin åsikt.

2009-10-02 @ 08:41:36
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: