Skräcken...

...spred kalla kårar längs ryggraden. Jag insåg vad det va jag stod öga mot öga med. På bråkdelen av en sekund hade den börjat accelerera emot mig och den gav ifrån sig ett avgrundsläte. När jag återfått fattningen vände jag illa kvickt på klacken och sprang som en speedad tonårsbrud mot bilen. "Titta inte bakåt, titta inte bakåt..."

Som tur var va bildörren öppen så jag slängde mig in och slog igen dörren så hårt att det skallrade i rutan. Rutan ja... den var nerrullad och jag funderade på om den kunde komma in där... Bestämde mig för att det var säkrast att dra upp den också.

Nu kanske du undrar vad det va som fick mig att nästan skita på mig av skräck... Det ska jag berätta för dig. Det var en mer eller mindre rabiat grävling... Vad den gjorde inne i villakvarteret mitt inne i stan vet jag inte men sur va den. Antagligen hade den väl ungar eller nåt som den ville skydda och jag hade väl kommit lite för nära. Hur som helst så är det INTE trevligt att klockan halv fem en småkylig morgon, bli jagad av denna varelse. Detta kommer jag aldrig att glömma...


Kommentarer
Postat av: Håkki

Nästa gång säger du till grävlingen att ge sig på nån i samma storlek i stället! Skumma saker sker där borta. SKönt att du kom dig in i bilen!

2010-08-10 @ 22:52:37
Postat av: Kim M

Var är mannen när du behöver honom?

2010-08-11 @ 07:26:16
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

På landet sker det alltid skumma saker... Man får lära sig att hantera diverse händelser... ;)



Ja du Kim... The Man låg väl hemma och snusade gött på kudden kan jag tänka. Där får man minsann inte mycket hjälp... ;)

2010-08-11 @ 12:53:29
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Håkki

Om jag inte har förstått helt fel är det svårt att komma till snabb undsättning om nån är ca 9 timmars tågresa bort. Allmän information bara.

2010-08-12 @ 17:01:26
Postat av: Danne

Du har så rätt i det... Här klandrar vi ingen ;)

2010-08-12 @ 18:09:10
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: