Klot, sömnbrist, diken m.m.

Nu känner jag mig en aning mer motiverad till att skriva om gårdagen.

Allt började efter en relativt tråkig natt på jobbet. Det hände i stort sett ingenting och jag och syrran sammanstrålade som vanligt efter jobbet. Då ringer plötsligt telefonen och det är min bror (som även han arbetar som tidningsbud). Vi hade bestämt oss för att ses alla tre när vi var klara men han sa att vi fick vänta om han också skulle komma. han hade nämligen lagt sig i diket. Lagt sig kanske var fel ord men kanat ner för en väldigt hög kant. Bilen stod med slagsida och det gick nästan att snurra på det bakhjulet som inte stod i backen. Det blev till att åka ut med gamla trogna Pelle och försöka dra upp dem. Väl där så insåg vi att det inte skulle gå då det inte fanns någonstans att fästa bogserlinan. Det blev till att ringa bärgaren och sen lämnade vi brorsan och hans polare ute på en öde åker klockan 06:00 på morgonen. Dan därpå fick vi reda på att allt hade gått bra.

Denna lilla "försening" gjorde att vi inte kom i säng fören närmare 08:00 och eftersom vi skulle upp och spela bowling tillsammans med föräldrarna klockan 12:00 så blev det inte mycket sömn. Till råga på allt satte syrran väckarklockan på 11:45 istället för 11:15 så det blev till att slänga på sig kläderna och köra ner till bowlinghallen direkt. Efter ett brutalt uppvaknande och knappt fyra timmars sömn är det inte lätt att göra några toppresultat. Jag fick en kopp kaffe precis i början och jag hävdar att det var den som gjorde så att jag trots allt vann ;)

Idag har Syrran och jag mekat lite med min bil inför den långa resan jag skall företa mig på onsdag. Nu närmast väntar pastabakning med familjen och troligtvis kommer det ett inlägg senare idag angående det.


Kommentarer
Postat av: Håkki

Snö. Bil. Dike. Känner till det. Tråkigt. Hemmagjord pasta. Okänt. Roligt.

2010-01-24 @ 17:23:09
Postat av: Danne

Vi undviker diket och koncentrerar oss på pastan så småningom tycker jag ;)

2010-01-24 @ 17:37:58
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Kim du vet

DRAMA-QUEEN.

2010-01-25 @ 09:17:32
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Nu var det ju inte JAG som låg i diket utan brorsan... Så ingen Drama-Queen här inte!!! Jag var ju bara generös och försökte dra upp dem och bjöd dem sedan på bullar (som Marie bakat) :)

2010-01-25 @ 09:33:18
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Kim M

BULL-MAMMA!

2010-01-25 @ 10:17:41
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Oh yes!!!

2010-01-25 @ 10:20:22
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: