Schizofren eller superhjälte?

I går natt när jag var på jobbet kände jag plötsligt hur någon annan tog över min kropp. Jag som normalt sett är extremt försiktig med körningen på detta underlag, körde som en galning. Upp i snövallar, över snövallar, backa in i snövallar, slira, spinna, sladda m.m. Tänk er själva att manövrera in på en 5m lång fick med bara vänsterhanden. Och detta i en hastighet av ca 30 km/h. Vad är det som händer med mig?

Jag kom fram till slutsatsen (när jag äntligen satt i min egen bil på väg hem i 60 på 90 väg) att jag antingen lider av lindrig schizofreni vilket gör att det blir "Tidningsbudet" som kör och inte Danne. Alternativt blir jag en superhjälte som gör vad som helst för att folket skall få sina kära morgontidningar till kaffet. Denna hjälte går under namnet "Trycksvärtans ande".

Jag vill gärna tro att det är det sistnämda alternativet och eftersom det inte är någon här just nu som säger emot mig så spikar jag det förslaget. Från och med nu är jag "Trycksvärtans ande" under mina jobbnätter. SE UPP ni snödrivor, harar, rådjur, refuger, soptunnor, pensionärer etc. TIDNINGEN SKALL FRAM, är mitt budord!

"Trycksvärtans ande" i dunkelt morgonsken.

Tillsammans med sin trogne springare Sebbe.


Kommentarer
Postat av: Håkki

Snälla, låt det vara det sista. Men var nu försiktig med rådjuren och hararna. Pensionärerna skall inte vara ute så dags i alla fall. Egentligen.

2010-01-01 @ 12:45:48
Postat av: Kim M

Du är helt enkelt en stjärna i ditt arbete!

Det är bra! Så GRATTIS! Du är månadens anställd.

2010-01-01 @ 13:07:38
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Försök säga det till pensionärerna... De stapplar fram på sina dubbskor och stavar som vore de 25. (tror de i alla fall)



HURRA!!! Äntligen fick jag lite bekräftelse!!! :) Har iof redan blivit utsedd till månadens anstälde 2 gånger (inofficielt) och med tanke på att jag jobbat ca 4 månader så är det ganska bra gjort tycker jag :) (SKRYT)

2010-01-01 @ 13:10:57
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Kim M

Jäkligt bra jobbat, baby.

Fortsätt så och du är snart VD.

2010-01-01 @ 17:55:50
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Stefan

inge bra att visa regg. nr ;)

kram!

Postat av: Molla

Fasiken vad skönt att du äntligen upptäckt ett av nöjena med snö!!!

2010-01-01 @ 23:26:40
Postat av: Danne

VEM har sagt något om nöje?!?!? :)

2010-01-01 @ 23:37:47
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: