PARIS 2011

Jaha... Då var man tillbaka till Paris då efter 12 års frånvaro. Det mesta stod kvar precis som när jag sist lämnade det. Ska sanningen fram så var det inte så mycket som ändrats alls. Inte ens tunnelbanevagnarna hade blivit utbytta... Staden var lika solig och trevlig som vanligt och nedan följer ett litet bildreportage från resan. Jag VET att jag är på de flesta bilderna... men det har jag inget emot ;)

Resan började med ett besök vid Triumfbågen...

 

... och fortsatte med en tripp längs Champs E´lyssé ner till Eiffeltornet.

 

Denna bild får väl symbolisera det romantiska med Paris.

Annars var det inte så mycket romantiskt med svettiga, stånkande turister överallt.

 

Nu syns det inte på bilden men i bakgrunden står Triumfbågen och jag står i den första & äldsta bågen.

Den bågen befinner sig i Tullerierna framför Louvren.

 

Ett försök till att verka större än pyramiden... Misslyckas ganska grovt tror jag ;)

 

Eftersom vissa personer aldrig lär sig att dricka riktigt kaffe, fick vi besöka Starbucks ganska många gånger.

Men inte ens där lyckades de helt med att tillverka en islatte. Espresso däremot va de flinka på!

 

Efter någon mil eller två till fots är det viktigt att stretcha ut ordetligt!

 

Dag 3 startade med ett besök i Les Halles och en välförtjänt vila vid fontänen utanför Centre Pompidou.

 

Under 4 dagar har jag knappt gjort annat än ätit, ätit och ätit. Godis, glass, chips, kakor, bakelser, crêpes osv...

Just denna bilden är till min kära mor. Den är tagen på EXAKT samma ställe där jag 12 år tidigare tog bild av henne ätandes en mjukglass. Hon satt och tittade ut över statyer av yppiga färgglada damer. Denna glassen är dessutom köpt i samma kiosk som glassen då var :)

 

Fick mamma en bild så måste pappa också få en. Vad säger du om denna pistagemarängen?! ;)

 

Sista dagen i byn besöktes Montmartre och Sacre Couer. Här är det lite utsikt...

 

... och lite kyrka.

 


För 4:e gången slapp jag inte in på Moulin Rouge. Denna gång dock inte för att jag var för ung utan för att det helt enkelt kostade för mycket... Men skam den som ger sig! NÅGON GÅNG SKA JAG IN!!!

 

Vem kan klandra mig efter 5 fullspäckade dagar med x antal mil i bena?


Kommentarer
Postat av: eva

Åh, vad roligt ni haft det! Fattar inte hur ni hinner med allt. Qui è la strada tranquilla, här är lugna gatan, så ni får ta igen er när ni kommer hit. Välkomna!

Kram mamma

2011-05-23 @ 08:30:32
URL: http://evasdagbok.blogg.se/
Postat av: Håkki

Ser fram emot lite semester för benen också! ;o)

2011-05-23 @ 08:45:14
Postat av: Drutt

Jo tack, den marängen ser ju inte ut att gå av för hackor. Ser ut som om ni har haft roligt och fått se mycket. Hoppas ni inte drar ut mig på lika långa promenader när jag kommer till Oslo.

Ha det så kul nere i Italien nu så ses vi om några veckor.

2011-05-23 @ 09:28:33
Postat av: Kim

Härligt! Men vi vill ju se den 12 år gamla originalbilden på dig och glassen.

2011-05-23 @ 10:22:28
URL: http://kimmilrell.se
Postat av: Danne

Ha, ha... Pappa du ska slippa att gå så långt ;) T-banan går bara 10 minuter från huset ;)



Kim... ledsen att göra dig besviken men den orginalbilden är inte på mig och glassen utan min mor och hennes glass. Dessutom ligger den nerpackad i en flyttkartong någonstans i Sverige :( Men ska göra att försök i juli att ladda in den om jag kommer ihåg det :)

2011-05-23 @ 17:26:25
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Stefan Falkelind

Och jag har inte heller något emot att du finns på bilderna. Tvärtom.

2011-05-25 @ 22:39:29
URL: http://stefanfalkelind.com
Postat av: Runar

Jag vill oxå ha maräng! Og løse DaVinci-koden... Flotte bilder :o)

2011-06-05 @ 11:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Dagens namn: